El DOP a l’Etapa de Primària

L’Etapa de Primària també compta amb tres línies tot i que més
recentment. La interacció amb el DOP es duu a terme mitjançant una reunió setmanal segons un horari establert a principi de curs. A més a més, les i els mestres també tenen la possibilitat de comunicar-se via mail.



Un aspecte que em va cridar l'atenció molt positivament va ser el fet que els i les mestres es comuniquen regularment i directament amb les famílies. És cert que això comporta molta més feina perquè has de gestionar els missatges i has de tenir cura de què comuniques i com. No obstant crec que el resultat final val la pena ja que permet una major coordinació entre l'escola i la família i permet atendre millor les particularitats de tots els alumnes.

Pel que fa l'atenció a la diversitat, un cop cada dos mesos,  o mínim una vegada al trimestre, es reuneix la CAD per fer el seguiment del sistema d'intervenció; el qual va canviar fa uns anys quan el DOP va passar d’un model més directe a l’actual que preveu la intervenció a través de la tutor/a.

Fa poc, el curs passat, també van incorporar la figura del segon professor/a a les aules de CI. A l’inici, aquesta mesura no va ser gaire ben acollida entre els mestres amb més antiguitat. Va haver alguns problemes de comunicació i alguns professors utilitzaven aquests moments per fer desdoblaments de classe,  però poc a poc es va anar reconduint la situació i ara és una iniciativa que té molt bona collida i aquest curs ja s’implanta a tots els cicles de Primària.

Pel que fa a les mesures que es duen a terme per treballar la diversitat cal destacar l’organització per grups flexibles, el treball globalitzat i les adaptacions multinivells que realitzen els i les mestres de les activitats (altes capacitats, ritme estàndar, nivell amb adaptacions procedimentals).

Es realitzen PI en els casos diagnòsticats per serveis externs o més a nivell intern en aquells casos que l’infant encara no té un diagnòstic però necessita certes adaptacions.

Els casos que tenen actualment en aquesta etapa són infants amb TDAH, Dislèxia, AACC i TEA. Tot i que hi ha molt pocs amb un diagnòstic pur i normalment tenen associat varis diagnòstics.

Comentaris

Entrades populars