El DOP a l’Etapa d’Infantil
L'Etapa d'Infantil se situa al segon cicle d'infantil i compta amb tres línies (d'uns anys ençà). Els cursos s'anomenen infantil 3,4 i 5 i els grups classe tenen noms com: Cu-cut, Picarols, Molí, Joguines, Contes, Estel, Virolets, Del Bosc, Del Parc.
Les tutores tenen diverses ajudes d'atenció a la diversitat com vetlladors/es, treballs en petit grup, grups flexibles, també la figura del mainader/a que la duen a terme els nens i nenes de 4t de primària.
Tota aquesta informació la vaig rebre a través d'una visita a les instal·lacions de l'àrea d'infantil acompanyant la meva tutora que havia de fer una observació d'un infant allà. No obstant, la classe que havia d'observar havia marxat a realitzar exercicis físics i no es va poder realitzar aquell dia.
Aquest exercici físic es duu a terme a l'etapa d'infantil des del curs anterior és una proposta relacionada amb l'atenció a l'aula. Durant mitja hora cada dia, els infants surten de les aules al matí per fer activitat física a través de jocs i dinàmiques. Les mestres han observat una millora considerable pel que fa l'atenció i la motivació a l'hora de dur a terme les tasques a l'aula i veuen també un avenç en les capacitats psicomotrius dels/les alumnes.
La relació del DOP amb aquesta etapa s’efectua mitjançant la setmana de seguiment que es duu a terme cada mes i mig. Però també es poden realitzar observacions individuals, observacions a l’aula o reunions amb la tutora sota demanda d’aquesta.
La majoria de demandes es donen en aquells infants que ja tenen un dictàmen per part del CDIAP i si, hi ha algun cas d'infantil 3 que ja mostra trets molt marcats o té unes necessitats específiques, es prepara la família per la derivació al CDIAP. A l’hora de valorar un cas es té en compte la demanda de la professor/a però també l’històric de l’alumne i l’entorn familiar.
Les tutores tenen diverses ajudes d'atenció a la diversitat com vetlladors/es, treballs en petit grup, grups flexibles, també la figura del mainader/a que la duen a terme els nens i nenes de 4t de primària.
Tota aquesta informació la vaig rebre a través d'una visita a les instal·lacions de l'àrea d'infantil acompanyant la meva tutora que havia de fer una observació d'un infant allà. No obstant, la classe que havia d'observar havia marxat a realitzar exercicis físics i no es va poder realitzar aquell dia.
Aquest exercici físic es duu a terme a l'etapa d'infantil des del curs anterior és una proposta relacionada amb l'atenció a l'aula. Durant mitja hora cada dia, els infants surten de les aules al matí per fer activitat física a través de jocs i dinàmiques. Les mestres han observat una millora considerable pel que fa l'atenció i la motivació a l'hora de dur a terme les tasques a l'aula i veuen també un avenç en les capacitats psicomotrius dels/les alumnes.
La relació del DOP amb aquesta etapa s’efectua mitjançant la setmana de seguiment que es duu a terme cada mes i mig. Però també es poden realitzar observacions individuals, observacions a l’aula o reunions amb la tutora sota demanda d’aquesta.
La majoria de demandes es donen en aquells infants que ja tenen un dictàmen per part del CDIAP i si, hi ha algun cas d'infantil 3 que ja mostra trets molt marcats o té unes necessitats específiques, es prepara la família per la derivació al CDIAP. A l’hora de valorar un cas es té en compte la demanda de la professor/a però també l’històric de l’alumne i l’entorn familiar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada