La lectoescriptura dels - ing

Ara que ja porto uns quants dies de pràctiques miro enrere i comprovo que he observat situacions i he posat en joc força estratègies relacionades amb la lectoescriptura. És cert que aquest procés és clau com a base pels futurs aprenentatges i és un moment on es corroboren alguns diagnòstics dels quals,  abans,  només es tenien certes intuïcions (com es refereix la meva tutora de pràctiques a aquelles observacions que s'han realitzat abans d'un diagnòstic).  Però mai fins ara havia constatat les grans inquietuds que genera aquest procés en les famílies i en els tutors /es.
Al Garbí fan servir dos mètodes força semblants i que de fet, comparteixen un nom acabat amb - ing (l'anglès sempre aporta categoria actualment). 

Per una banda, utilitzen el Glifing que és un mètode d'entrenament de la lectura desenvolupat per l'equip d'especialistes d'Avesedari. Es base en una prova que es realitza a l'últim curs d'infantil i que serveix per obtenir informació sobre el nivell de lectura de l'infant. A partir d'aquesta prova la plataforma estableix per l'infant un espai online personalitzat amb les sessions més adients per desenvolupar les estratègies necessàries, com la consciència fonològica, per arribar a un bon nivell de lectura. Aquest recurs s'utilitza a l'escola també a primària, tot i que és totalment opcional, i es demana la col·laboració de les famílies per realitzar les sessions lúdiques i interactives a casa.


Per altra banda, el Binding és un mètode que es basa en un projecte de recerca de la Universitat de Barcelona. Té com objectiu oferir eines per l'adquisició i millora de les habilitats lectores. També ofereix una prova inicial de cribratge i una personalització de les activitats. 

Basant-nos només en això, els dos projectes ens poden resultar força semblants. Tanmateix, l'aplicació del Binding està centrada a l'escola i l'equip de la UB  realitza formacions específiques als docents. També estableix un seguiment exhaustiu durant el curs i una avaluació final. En canvi el Glifing té un enfocament més lliure i una estètica més cuidada que el fa més atractiu i dinàmic  pels infants. 

Comentaris

Entrades populars