Primera setmana

La percepció que he tingut aquesta primera setmana és que el fer quotidià del DOP no ha tingut grans variacions. Al menys, vist des de la distància com a practicant que el visita unes hores a la setmana. Tanmateix entenc que, com qualsevol altre organització, els grans canvis es nodreixen dels més imperceptibles. Així que el temps mostrarà quines novetats es plantegen a l'horitzó.


El moment en el qual he retornat també és estrany perquè l'escola es prepara per acomiadar-se fins passades les vacances de primavera, però per mi és l'inici del segon període de pràctiques. És una contradicció perquè tot i que entro amb moltes ganes de definir dates de reunions, obtenir documents per analitzar i informació important,... Els docents i els professionals del DOP, els subjectes de la intervenció, estan en una fase de tancament.


Els objectius d'aquesta primera fase d'anàlisi de la situació són:
- Recollir informació dels coordinadors/es d'etapa i dels docents respecte com es realitza la transició i quina valoració en fan.
- Analitzar els documents que existeixen en relació a la transició de primària a secundària.
- Recollir les valoracions dels alumnes que han realitzat el procés de transició aquest últim curs.

Degut a l'endarreriment de l'inici de les pràctiques he perdut l'oportunitat de fer una primera valoració de la percepció dels coordinadors/es d'etapa respecte la Transició Primària - Secundària. La recollida d'aquesta valoració estava planificada durant la CAD del segon trimestre però es va efectuar abans que pogués iniciar les pràctiques.

Sortosament, la tutora de pràctiques del DOP em va fer un resum amb els aspectes més destacats que es va parlar durant la CAD respecte el procés de transició. En aquella reunió es van detectar una sèrie de necessitats entre les quals van destacar les següents:

  • Realitzar una reunió de seguiment un cop els/les docents hagin tingut contacte amb els/les joves, per tal de partir de referències personals.
  • Organitzar tots els documents i registres que es tenen dels/les joves per tal de crear un mapa d'informació clar i llegible.
  • En el cas de les noves incorporacions, contactar amb l'escola de procedència abans de tancar el curs.
  • Establir un acompanyament entre iguals per ajudar al procés (els de 1r amb els de 6è i els de 2n amb els de 1r).


Aquests ítems em seran útils a l'hora de preparar les entrevistes amb la coordinadora de primària i el coordinador de secundària. Però també marquen molt clarament la línia d'actuació que necessita aquesta intervenció. Una actuació que ha de tenir una mirada sociocomunitària i enfocada cap a les dinàmiques de comunicació i els vincles que s'estableixen entre els diferents actors.

Comentaris

Entrades populars