Retorn a les pràctiques

"Bon dia. Com han anat les vacances? Has descansat?"

Una càlida rebuda, alguns detalls personals compartits i tot seguit toca posar fil a l'agulla. El primer pas, quadrar horaris amb la tutora de pràctiques i repassar juntes el pla de treball que he presentat a la universitat.



Tal i com us vaig explicar a l'última entrada, la intervenció que desenvoluparem al centre té com objectiu principal millorar el procés de traspàs de primària a secundària. Principalment a través de tres eixos: Comunicació, Sensibilització i Sistematització del procés.

La comunicació entre els tutors/es és clau per tal d'assegurar el traspàs de la informació pertinent al grup i als alumnes. Però no hem d'oblidar tampoc la comunicació dels alumnes amb els professors/es. És bidireccional? És vinculant? De quina manera es recull?

La sensibilització entesa com la suma de les accions que fomenten el descobriment, el coneixement i l'entesa de la nova etapa que comença, per part dels alumnes, i el caràcter, expectatives i potencialitats del grup, per part dels docents.

Per últim però no més important, la sistematització del procés. No perquè quedi escrit com un document tancat sinó perquè serveixi de punt de partida o d'inspiració per processos futurs i per deixar constància dels errors i els éxits al voltant del procés de transició.

Ha estat un plaer poder retornar al centre i a les pràctiques, no sense un considerable retard d'unes setmanes. Però aquest tema és per un altre blog. Espero que la intervenció sigui d'utilitat pels i les mestres però sobretot pels alumnes.

Deixo aquí un gràfic resum del pla de treball dissenyat per aquesta intervenció.



Comentaris

Entrades populars