El sedàs de la informació
Veient que la concertació d'entrevistes requerirà de més temps, ja que costa trobar un moment per parlar, hem centrat els esforços en l'anàlisi documental. Ha estat una feina d'investigació i de filtratge com si d'un sedàs es tractés, per tal d'aconseguir una imatge clara de quants documents hi ha implicats en el traspàs d'informació i qui els elabora.
El primer pas ha estat fer una llista de les persones implicades en el procés de transició (durant la primera fase quan estan acabant 6è) i les tasques documentals que tenien associades.
Aquí en teniu un petit resum:
Pel que fa la càrrega de feina a l'hora de redactar la documentació, recau principalment en els tutors/es i les membres del DOP. Els i les docents han de redactar l'informe d'avaluació indicant l'assoliment dels objectius treballats i el seguiment de les reunions que han tingut amb els tutors/es legals dels infants.
El DOP ha de traspassar els compendi de mesures d'atenció i suport que ha rebut l'infant així com les propostes psicopedagògiques de cara a la nova etapa. I junts han d'elaborar una graella d'avaluació del desenvolupament global del infant.
La coordinadora de primària ha de realitzar documentació de caire més burocràtic com el informe d'adquisició de CCBB i, conjuntament amb el DOP el seguiment de la trajectòria d'escolarització.
Arrel d'aquesta anàlisi vam poder detectar que hi havia informacions de les quals no hi havia marcat cap registre formal.
Era el cas del traspàs d'informació que es realitzava entre la coordinació de secundària i centres de procedència de l'alumnat de nou ingrés. I els interessos personals i motivacions dels/les alumnes que ocupaven un paper important a les reunions de coordinació però que no quedaven per escrit per poder-les consultar a posteriori.
Esperem que gràcies al procés que ara s'ha engegat a través de la intervenció es pugui simplificar la documentació i a l'hora fer més precisa i efectiva el traspàs de la informació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada