Qüestionari als/les alumnes


Els alumnes del Garbí tenen una plataforma online anomenada Alexia des d'on poden descarregar els continguts de les classes, tasques encomanades per les mestres o penjar els seus propis continguts. També es poden comunicar amb els tutors/es via aquesta plataforma. 



És per aquest motiu que es va triar l'eina d'enquesta del Google Form per poder recollir les opinions i valoracions de l'alumnat de 1r d'ESO respecte el pas a secundària. L'enllaç es va enviar i el qüestionari es va realitzar durant les tutories de cada un dels grups-classe. 

Posteriorment s'ha fet un buidatge i processament de les preguntes de resposta oberta. Aquestes s'han agrupat per ítems temàtics i se n'ha calculat el percentatge respecte el total.


Les principals conclusions que en podem extreure és que la majoria dels alumnes tenen una bona consideració pel que fa el procés de traspàs a secundària. Creuen que ha estat fàcil degut a la continuïtat de la majoria de companys/es de primària i gràcies al  procés d'adaptació que es planteja al centre. 

Valoren positivament les estades a l'inici de curs, perquè els permet emfortir els lligams i conèixer als/les alumnes de nou ingrés. No obstant, reconeixen que han tingut alguns dubtes o problemes durant el procés, sobretot a l'hora de familiaritzar-se amb el dia a dia de l'organització a secundària: els horaris, la ubicació de les aules, les assignatures o els canvis de professors/es. La majoria d'informació l'han rebut dels docents i dels companys/es o amics/es.

A continuació podeu visualitzar els resultats:

Vaig rebre informació i ajuda sobre els canvis que hi hauria a 1r respecte 6è
  1. Força informació però tenia dubtes (47,8%)
  2. Una mica d’informació i ajuda (34,4%)
  3. Molta informació i ajuda (14,4%) La majoria dels que van rebre molta informació i ajuda perceben que les principals problemàtiques del pas a secundària són: la dificultat o la quantitat de tasques i les assignatures.
  4. Em faltava informació o ajuda (7,8%). 2 alumnes dels que els faltava informació eren de nou ingrés.

Vaig rebre informació sobre...


  1. La creació dels grups
  2. Les assignatures
  3. Els i les tutors/es
  4. Els horaris


Qui et va donar més informació? (Pregunta de resposta oberta)
  1. Equip docent i tutors/es 56%
  2. Alumnes i amics 26%
  3. Família (Mares i germans/es) 9%
  4. No concloent (la resposta no té relació amb la pregunta) 5%
  5. Ningú 3%
  6. Web de l’escola 1%
  7. Un dels alumnes de nou ingrés va manifestar que no havia rebut prou informació 

No tenir una classe fins després de les estades d’inici de curs...


Per què? (Pregunta de resposta oberta)

Em va agradar perquè ....
  1. Va permetre conèixer millor els companys/es tant els de primària com els de nou ingrés 26%, va permetre fer més amistats 9% i va ser divertit 6%
  2. Va ser una experiència diferent i nova 21%
  3. Va facilitar l’adaptació a secundària 16%
  4. Va disminuir la quantitat de feina al inici de curs 8%
  5. Va millorar la confiança entre els companys/es del grup 6%
  6. Va donar la llibertat per triar 4%
  7. No sap 1%

Em va ser indiferent perquè...
  1. No li vaig donar importància 55%
  2. Si 25%
  3. No és un gran canvi però va anar prou bé 15%
  4. Hi havia poca gent 5%

No em va agradar perquè...
  1. El canvi va generar nervis i inseguretat 41% (necessitaven saber que passaria o com serien els grups abans)
  2. No estic conforme amb els canvis de grup 33% (no estaven conformes com havien quedat els grups)
  3. No vaig tenir la informació suficient o amb prou antelació 16% 
  4. No 8%

Passar de 6è a 1r...



Què ha estat el més fàcil del pas a 1r d’ESO?  (Pregunta de resposta oberta)
  1. Els companys/es 15% (seguir amb els companys/es de l’any passat i els nous, fer amistats noves i crear els grups) i el clima de relació 4% (l’amabilitat i cordialitat del grup, sentir-se còmode i escoltat)
  2. Professors/es 6% (tenir diversos professors/es, els quals entreguen més ràpid els feedbacks de les tasques, són millors i més concrets en les explicacions)
  3. L’adaptació 6%, preparació pels canvis que es produirien 2% (relacionat amb la informació oferta) i l’acollida 3%
  4. L’organització de secundària: 
    • Deures 7% i Exàmens 3%
    • Algunes assignatures (Temaris de UT, Educació Física i natació, Català i Matemàtiques) 6%
    • Horaris 5%
    • Ritme 3% (és més calmat)
    • Materials 3%
    • Continuïtat del projecte educatiu de primària 2%
    • Jardí 1%
    • 1r Trimestre 1%
    • Les taquilles 1%
     5. La llibertat 6%
     6. No ho sé 14%
     7. Res 9%
     8. Tot 3%


Què ha suposat més problemes a l’hora de passar a 1r? (Pregunta de resposta oberta)
     1. Els canvis o no canvis de grup 8%
     2. Professors/es, massa diversitat de professors/es 3%
     3. L’adaptació a 1r (4%), ser nova i no conèixer a ningú (2%)
     4. L’organització de secundària:
    • Habituar-se a les noves tasques, ubicar-se a les classes i els nervis que generen els canvis (ítems quotidians i concrets) 13%
    • Deures 6%, Exàmens 7%, Estudiar 3%
    • Algunes assignatures (Tecnologia, Socials, Treball global, Treball específic, anglès) 14%
    • Horaris 18%
    • Normativa, C’s 5%
    • iPad 1%
    • Els retards 1%
    • Més responsabilitats 1%
    • 2n Trimestre 1%
     5. La llibertat 2%
     6. No ho sé 3%
     7. Res 6%
     8. Tot 2%

Comentaris

Entrades populars